Cristin-resultat-ID: 1003111
Sist endret: 1. februar 2013, 13:02
NVI-rapporteringsår: 2012
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2012

Organizational requirements in open service innovation

Bidragsytere:
  • Marika Lüders

Bok

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2012
Sider: 41 - 49
ISBN:
  • 978-82-321-0088-0

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: IKT
- Fagområde: Realfag og teknologi

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Organizational requirements in open service innovation

Sammendrag

Open innovation software is regarded as valuable for involving users and stakeholders in service innovation. This paper discusses findings from a qualitative study where nine middlemanagers in a large service-company were interviewed about their experiences of an open innovation portal within their company. Results show that realizing the benefits of open innovation software demands: (1) that users see the value of participating; (2) an elaborate and reliable method for idea and innovation management; and (3) a strategy for leveraging the added value of networked innovation.

Bidragsytere

Marika Lüders

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Sustainable Communication Technologies ved SINTEF AS
1 - 1 av 1

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Innovation through Social Media : ISM 2012 workshop proceedings, Oslo, Norway, December 3, 2012.

Følstad, Asbjørn; Ståhlbröst, Anna; Esbjörn, Ebbesson; Svensson, Jesper. 2012, Akademika forlag. SINTEFVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1