Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
1031815
Sist endret:
2. juni 2017, 13:23
NVI-rapporteringsår:
2013
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2013
Analysing relations between specific and total liking scores
Elena Menichelli
Hilde Kraggerud
Nina Veflen Olsen
og
Tormod Næs
Tidsskrift
Tidsskrift
Food Quality and Preference
ISSN 0950-3293
e-ISSN 1873-6343
NVI-nivå 1
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2013
Volum: 28
Hefte: 2
Sider: 429 - 440
Lenker
Lenker
original online (doi)
https://doi.org/10.1016/j.foodqual.2012.11.008
Importkilder
Importkilder
Isi-ID: 000316588800003
Scopus-ID: 2-s2.0-84872959147
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
Analysing relations between specific and total liking scores
Sammendrag
The objective of this article is to present a new statistical approach for the study of consumer liking. Total liking data are extended by incorporating liking for specific sensory properties. The approach combines different analyses for the purpose of investigating the most important aspects of liking and indicating which products are similarly or differently perceived by which consumers. A method based on the differences between total liking and the specific liking variables is proposed for studying both relative differences among products and individual consumer differences. Segmentation is also tested out in order to distinguish consumers with the strongest differences in their liking values. The approach is illustrated by a case study, based on cheese data. In the consumer test consumers were asked to evaluate their total liking, the liking for texture and the liking for odour/taste.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Elena Menichelli
Forfatter
ved Sensorikk, forbruker og innovasjon ved NOFIMA
Forfatter
ved Realfag og teknologi ved Norges miljø- og biovitenskapelige universitet
Hilde Kraggerud
Forfatter
ved Tine Norske Meierier BA
Nina Jeanette Veflen
Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Nina Veflen Olsen
Forfatter
ved Sensorikk, forbruker og innovasjon ved NOFIMA
Tormod Næs
Forfatter
ved Råvare og prosess ved NOFIMA
Forfatter
ved Københavns Universitet
1
-
4
av
4