Cristin-resultat-ID: 1063630
Sist endret: 20. januar 2015, 14:14
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2006

Interruption Costs and Consumer Valuation of Reliability of Service in a Liberalised Power Market

Bidragsytere:
  • Knut Samdal
  • Gerd Hovin Kjølle
  • Balbir Singh og
  • Olav A Kvitastein

Bok

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2006
ISBN:
  • 978-91-7178-585-5

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Interruption Costs and Consumer Valuation of Reliability of Service in a Liberalised Power Market

Sammendrag

This paper addresses the methodological issues related to data normalization and the estimation of customer average interruption costs that are suitable for incorporation into performance-based regulation regimes. The paper describes methods and algorithms developed to calculate individual and sector normalized cost functions and presents the main results from the most recent Norwegian customer survey of interruption costs, performed in the period 2001-2003. The study showed that extra attention has to be given to the process of censoring outliers in the data material as the data often are far from normally distributed

Bidragsytere

Knut Samdal

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Energisystemer ved SINTEF Energi AS

Gerd Hovin Kjølle

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Energisystemer ved SINTEF Energi AS

Balbir Singh

  • Tilknyttet:
    Forfatter

Olav Andreas Kvitastein

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Olav A Kvitastein
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for strategi og ledelse ved Norges Handelshøyskole
1 - 4 av 4

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

1 - 1 av 1