Cristin-resultat-ID: 1146800
Sist endret: 2. september 2014, 10:32
NVI-rapporteringsår: 2014
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2014

Performance of Young Adults: The Importance of Different Skills

Bidragsytere:
  • Torberg Falch
  • Ole Henning Nyhus og
  • Bjarne Strøm

Tidsskrift

CESifo Economic Studies
ISSN 1610-241X
e-ISSN 1612-7501
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2014
Trykket: 2014
Volum: 60
Hefte: 2
Sider: 435 - 462

Importkilder

Scopus-ID: 2-s2.0-84901755723

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Performance of Young Adults: The Importance of Different Skills

Sammendrag

This article uses teacher assessments at age 16 in Norwegian comprehensive schools to estimate the relationship between different types of skills and performance of young adults. While we follow the literature and consider grades in Mathematics and Science as proxy for cognitive skills, we use a novel measure for another type of skills; performance in behavioral and practical subjects. Using individual register data, we find that both types of skills are important predictors of high school graduation. For longer term outcomes, we find that non-cognitive skills is the most important predictor of the probability to receive welfare benefits at age 22, whereas cognitive skills is most important for the probability to start college.

Bidragsytere

Torberg Falch

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for samfunnsøkonomi ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved CESifo-Gruppe

Ole Henning Nyhus

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for samfunnsøkonomi ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Bjarne Strøm

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for samfunnsøkonomi ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 3 av 3