Cristin-resultat-ID: 1175838
Sist endret: 24. mai 2018, 15:01
Resultat
Doktorgradsavhandling
2014

On experiences as economic offerings

Bidragsytere:
  • Susanne H. G. Poulsson

Utgiver/serie

Utgiver

Handelshøyskolen BI
NVI-nivå 0

Serie

Series of Dissertations
ISSN 1502-2099

Om resultatet

Doktorgradsavhandling
Publiseringsår: 2014
Hefte: 5/2014
Antall sider: 180
ISBN: 978-82-8247-089-6

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Økonomi

Emneord

Opplevelsesøkonomi • Konsum • Psykologi

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Økonomisk-administrative fag
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

On experiences as economic offerings

Sammendrag

In her PhD project at BI Norwegian Business School, researcher Susanne H. G. Poulsson has studied the nature of experiences, and what it is that creates value for consumers who buy experience products. This is a pioneer work in the new and relatively unexplored field of experience economy. Poulsson has conducted field studies of 15 very different attractions and activities in five countries on three different continents. She has explored everything from high culture to extreme sports, Zen gardens, luxury safaris, museums, galleries and dark bingo halls. The researcher has conducted in-depth interviews with visitors to the selected activities in order to uncover and identify the underlying factors and mechanisms that help create value in this type of products.

Bidragsytere

Aktiv cristin-person

Susanne Poulsson

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Susanne H. G. Poulsson
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for innovasjon og økonomisk organisering ved Handelshøyskolen BI

Lena Mossberg

  • Tilknyttet:
    Veileder
    ved Handelshøyskolen BI
1 - 2 av 2