Cristin-resultat-ID: 1198834
Sist endret: 18. oktober 2016, 11:19
Resultat
Vitenskapelig foredrag
2014

Mathematics and Science Teachers' Use of Resources: What counts as a resource?

Bidragsytere:
  • Birgit Pepin
  • Svein Arne Sikko
  • Ragnhild Lyngved Staberg
  • Maria Immaculata Maya Febri og
  • Heidi Dahl

Presentasjon

Navn på arrangementet: Educating the Educators. Conference on international approaches to scaling-up profesional development in maths and science education
Sted: Essen
Dato fra: 15. desember 2014
Dato til: 16. desember 2014

Arrangør:

Arrangørnavn: mascil and DZLM

Om resultatet

Vitenskapelig foredrag
Publiseringsår: 2014

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Mathematics and Science Teachers' Use of Resources: What counts as a resource?

Sammendrag

In this presentation we report on the analysis of interviews with teachers of mathematics in vocational education (upper secondary schooling in Norway). The context in which the interviews were conducted was within the frame of the European Union funded MaSciL (Mathematics and Science for Life) project. Linking to that project, seven teachers were asked about their perceptions of Inquiry-Based Learning (IBL) and its ‘use’ in their teaching; the resources they use (and in which ways) in professional education mathematics classes; and their opportunities for and experiences of professional learning. Subsequently, we used the ‘documentational approach of didactics’ to analyse the resources and their use in the vocational schooling context. Results show that the notion of resources, in particular in the vocational context, should be enlarged to include those especially helpful for modeling particular authentic situations in vocational education. Indeed, there was evidence that particular resources appear to help to develop particular student learning strategies.

Bidragsytere

Birgit Else Ursula Pepin

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Birgit Pepin
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Aktiv cristin-person

Svein Arne Sikko

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Ragnhild Lyngved Staberg

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Maria Immaculata Maya Febri

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Heidi Dahl

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 5 av 5