Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
121919
Sist endret:
21. oktober 2013, 12:14
Resultat
Poster
2002
The Norwegian elementary school - for everybody or for nobody? (Organisational integration in the Norwegian elementary school system?)
Borgunn Ytterhus
Presentasjon
Presentasjon
Navn på arrangementet: The 6th annual research conference in Disability, Research, theory and Practice
Sted: Grand Hotel Reykjavik, Reykjavik, Iceland
Dato fra:
24. august 2002
Arrangør:
Arrangørnavn: [Mangler data]
Om resultatet
Om resultatet
Poster
Publiseringsår: 2002
Importkilder
Importkilder
Bibsys-ID: r03004251
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
The Norwegian elementary school - for everybody or for nobody? (Organisational integration in the Norwegian elementary school system?)
Sammendrag
Using a questionnaire to parents (N=312) and teachers (N=306) of norwegian children with severe learning difficulties or intellectual disabilities in elementary school the data is analysed by linear regression and crosstabs. The findings indicate that there are comprehensive organisational segregation inside ordinary schools for these children. The variation of the organisational model is best explained by the child's age, behaviour and the number of children with similar disabilities at their school.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Borgunn Ytterhus
Forfatter
ved Institutt for samfunnsmedisin og sykepleie ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1
-
1
av
1