Cristin-resultat-ID: 1246251
Sist endret: 18. august 2015, 12:57
NVI-rapporteringsår: 2015
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2015

Mathematics achievement and self-efficacy: Relations with motivation for mathematics

Bidragsytere:
  • Einar Melgren Skaalvik
  • Roger Andre Federici og
  • Robert Klassen

Tidsskrift

International Journal of Educational Research
ISSN 0883-0355
e-ISSN 1873-538X
NVI-nivå 2

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2015
Volum: 72
Sider: 129 - 136

Importkilder

Scopus-ID: 2-s2.0-84933502799

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Mathematics achievement and self-efficacy: Relations with motivation for mathematics

Sammendrag

In this study we analyzed if teacher support and student self-efficacy mediated the relations between students’ grades in mathematics and different measures of mathematics motivation. Participants in the study were 823 Norwegian middle school students. Indicators of motivation were intrinsic motivation, effort, persistence, and help-seeking behavior. Data were analyzed by means of multiple regression and SEM analysis. The relations between students’ grades and motivation were partly mediated through emotional support and self-efficacy.

Bidragsytere

Einar Skaalvik

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Einar Melgren Skaalvik
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for pedagogikk og livslang læring ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Aktiv cristin-person

Roger André Federici

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Roger Andre Federici
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for pedagogikk og livslang læring ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Robert Klassen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved University of York
1 - 3 av 3