Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
1246251
Sist endret:
18. august 2015, 12:57
NVI-rapporteringsår:
2015
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2015
Mathematics achievement and self-efficacy: Relations with motivation for mathematics
Einar Melgren Skaalvik
Roger Andre Federici
og
Robert Klassen
Tidsskrift
Tidsskrift
International Journal of Educational Research
ISSN 0883-0355
e-ISSN 1873-538X
NVI-nivå 2
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2015
Volum: 72
Sider: 129 - 136
Lenker
Lenker
original online (doi)
https://doi.org/10.1016/j.ijer.2015.06.008
Importkilder
Importkilder
Scopus-ID: 2-s2.0-84933502799
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
Mathematics achievement and self-efficacy: Relations with motivation for mathematics
Sammendrag
In this study we analyzed if teacher support and student self-efficacy mediated the relations between students’ grades in mathematics and different measures of mathematics motivation. Participants in the study were 823 Norwegian middle school students. Indicators of motivation were intrinsic motivation, effort, persistence, and help-seeking behavior. Data were analyzed by means of multiple regression and SEM analysis. The relations between students’ grades and motivation were partly mediated through emotional support and self-efficacy.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Einar Skaalvik
Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Einar Melgren Skaalvik
Forfatter
ved Institutt for pedagogikk og livslang læring ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Roger André Federici
Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Roger Andre Federici
Forfatter
ved Institutt for pedagogikk og livslang læring ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Robert Klassen
Forfatter
ved University of York
1
-
3
av
3