Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
1273537
Sist endret:
24. september 2015, 21:21
Resultat
Vitenskapelig foredrag
2006
Agile Customer Engagement: a Longitudinal Qualitative Case Study
Geir Kjetil Hanssen
og
Tor Erlend Fægri
Presentasjon
Presentasjon
Navn på arrangementet: ISESE 2006
Sted: Rio de Janero, Brazil
Dato fra:
19. september 2006
Dato til:
22. september 2006
Arrangør:
Arrangørnavn: Esernet
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig foredrag
Publiseringsår: 2006
Importkilder
Importkilder
SINTEF AS-ID: S3320
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
Agile Customer Engagement: a Longitudinal Qualitative Case Study
Sammendrag
In this longitudinal case study we have followed a small softwareproduct company that has turned from a waterfall-like process toevolutionary project management (Evo). The most prominentfeature of the new process is the close engagement of customers.We have interviewed both internals and customers to investigatethe practicalities, costs, gains and prerequisites of such a transition.We have gathered data from a period of two years covering fourconsecutive release projects using the new process and analyzedthe material in detail. Our findings implicate that close customerengagement does give certain benefits but that it comes with a costand needs careful attention to management.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Geir Kjetil Hanssen
Forfatter
ved Software Engineering, Safety and Security ved SINTEF AS
Tor Erlend Fægri
Forfatter
ved Software Engineering, Safety and Security ved SINTEF AS
1
-
2
av
2