Cristin-resultat-ID: 1273858
Sist endret: 15. juni 2016, 18:45
Resultat
Vitenskapelig foredrag
2007

Nye Nattland og Hunstad skoler – Fra segregering til inkludering. Alternative løsninger for avdelingsstruktur

Bidragsytere:
  • Karin Buvik

Presentasjon

Navn på arrangementet: Bergen kommune, Byrådsavdeling for oppvekst
Sted: Bergen
Dato fra: 23. mai 2007
Dato til: 23. mai 2007

Om resultatet

Vitenskapelig foredrag
Publiseringsår: 2007

Importkilder

SINTEF AS-ID: S4867

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Nye Nattland og Hunstad skoler – Fra segregering til inkludering. Alternative løsninger for avdelingsstruktur

Sammendrag

En spesialskole for elever med nedsatt hørsel skal integreres i en normalskole. Oppgaven er å skape fysiske omgivelser som fremmer og ikke hemmer bestrebelsene på å nå målet om et inkluderende miljø. Ambisjonen er at det fysiske miljøet skal innby til samhandling og mestring. Gjennomgang av ulike modeller for avdelingsstruktur, sonedeling av arealer og utforming av arbeidsplasser.Eksempel på ny romoppdeling i Nattland skoles lokaler: åpne og lukkede rom, små og store rom. nye innganger.Huskeliste for fysisk utforming av rom for døve og tunghørte.

Bidragsytere

Karin Buvik

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Arkitektur, byggematerialer og konstruksjoner ved SINTEF AS
1 - 1 av 1