Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
1273858
Sist endret:
15. juni 2016, 18:45
Resultat
Vitenskapelig foredrag
2007
Nye Nattland og Hunstad skoler – Fra segregering til inkludering. Alternative løsninger for avdelingsstruktur
Karin Buvik
Presentasjon
Presentasjon
Navn på arrangementet: Bergen kommune, Byrådsavdeling for oppvekst
Sted: Bergen
Dato fra:
23. mai 2007
Dato til:
23. mai 2007
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig foredrag
Publiseringsår: 2007
Importkilder
Importkilder
SINTEF AS-ID: S4867
Beskrivelse
Beskrivelse
Norsk
Tittel
Nye Nattland og Hunstad skoler – Fra segregering til inkludering. Alternative løsninger for avdelingsstruktur
Sammendrag
En spesialskole for elever med nedsatt hørsel skal integreres i en normalskole. Oppgaven er å skape fysiske omgivelser som fremmer og ikke hemmer bestrebelsene på å nå målet om et inkluderende miljø. Ambisjonen er at det fysiske miljøet skal innby til samhandling og mestring. Gjennomgang av ulike modeller for avdelingsstruktur, sonedeling av arealer og utforming av arbeidsplasser.Eksempel på ny romoppdeling i Nattland skoles lokaler: åpne og lukkede rom, små og store rom. nye innganger.Huskeliste for fysisk utforming av rom for døve og tunghørte.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Karin Buvik
Forfatter
ved Arkitektur, byggematerialer og konstruksjoner ved SINTEF AS
1
-
1
av
1