Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
1278620
Sist endret:
14. august 2017, 10:37
NVI-rapporteringsår:
2015
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2017
The Bologna Process: the democracy-bureaucracy dilemma
Linda Haukland
Tidsskrift
Tidsskrift
Journal of Further and Higher Education
ISSN 0309-877X
e-ISSN 1469-9486
NVI-nivå 1
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2017
Publisert online: 2015
Open Access
Lenker
Lenker
original online (doi)
https://doi.org/10.1080/0309877X.2015.1070403
Institusjonsarkiv
hdl.handle.net/11250/2367145
Importkilder
Importkilder
Scopus-ID: 2-s2.0-84945241953
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
The Bologna Process: the democracy-bureaucracy dilemma
Sammendrag
The Bologna Process was aimed at making a Europe of Knowledge possible, but the standardisation process following the development of the European Higher Education Authority challenged its democratic values; the autonomy of the bureaucratic part of higher education institutions has been strengthened while their faculty members have less formal power. This article examines this dilemma using Weber’s remarks on the bureaucratisation of education as a tool to reveal the ratio between democracy and bureaucracy in the process of establishing the EHEA 1999–2010 – a dilemma never solved, hence important to be aware of.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Linda Helén Haukland
Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Linda Haukland
Forfatter
ved Fakultet for samfunnsvitenskap ved Nord universitet
1
-
1
av
1
Tilknyttede prosjekter
Tilknyttede prosjekter
Framveksten av Universitetet i Nordland
Linda Helén Haukland + 2 deltakere
Nord universitet
11 resultater
Avsluttet prosjekt
1
-
1
av
1