Cristin-resultat-ID: 1279454
Sist endret: 9. oktober 2015, 10:32
Resultat
Vitenskapelig foredrag
2015

PR Landscapes for strategic search

Bidragsytere:
  • J. Richard Harrison
  • Ayenda Kemp og
  • Alf Steinar Sætre

Presentasjon

Navn på arrangementet: SMS 35th Annual International Conference - Strategy Expanding: Making Sense of Shifting Field and Firm Boundaries
Sted: Denver, CO
Dato fra: 3. oktober 2015
Dato til: 6. oktober 2015

Arrangør:

Arrangørnavn: Strategic Management Society

Om resultatet

Vitenskapelig foredrag
Publiseringsår: 2015

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

PR Landscapes for strategic search

Sammendrag

This paper proposes a new methodology for computational strategic search processes. The value of a fitness landscape location is represented by the height of a PR landscape, where P is the number of peaks and R is the ruggedness or narrowness of the peaks on the landscape. The height of the landscape may denote firm performance, product potential, competitiveness, survival prospects, or any other outcome of strategic interest. The PR landscape approach is seen as an alternative to using an NK landscape because it is a continuous surface that can be visualized in three dimensions. We suggest that the PR landscape provides a more appealing way to model and interpret a firm's movement as it engages in strategic search.

Bidragsytere

J. Richard Harrison

  • Tilknyttet:
    Forfatter
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved University of Texas at Dallas

Ayenda Kemp

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved University of Texas at Dallas
  • Tilknyttet:
    Forfatter

Alf Steinar Sætre

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for industriell økonomi og teknologiledelse ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 3 av 3