Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
1287371
Sist endret:
18. oktober 2016, 13:11
NVI-rapporteringsår:
2015
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2015
Dypevaluering av studentenes læring : - Er fokusgrupper svaret?
Welie Annett Schaathun
og
Hans Georg Schaathun
Tidsskrift
Tidsskrift
NIKT: Norsk IKT-konferanse for forskning og utdanning
ISSN 1892-0713
e-ISSN 1892-0721
NVI-nivå 1
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2015
Publisert online: 2015
Beskrivelse
Beskrivelse
Norsk
Tittel
Dypevaluering av studentenes læring : - Er fokusgrupper svaret?
Sammendrag
Med utgangspunkt i en dypevaluering av et emne ved dataingeniørutdanningen ved Høgskolen i Ålesund, diskuterer vi i denne artikkelen hvordan samfunnsvitenskapelige, kvalitative metoder er egnet til å studere og evaluere studentenes læring på en helt annen måte enn de spørreskjemaene som vanligvis brukes ved emneevaluering. Artikkelen hevder at dette gir en formativ evaluering heller enn en retrospektiv, summativ evaluering. Dermed blir fokus på "quality enhancement" heller enn " quality assurance". Vi viser hvordan vi gjennom fokusgrupper med studenter har fått data som er svært nyttige for kvaliteteutviklingsarbeidet både med dette emnet og andre emner i vårt studium.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Welie Annett Schaathun
Forfatter
ved Institutt for IKT og realfag ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Hans Georg Schaathun
Forfatter
ved Institutt for IKT og realfag ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1
-
2
av
2