Cristin-resultat-ID: 1287596
Sist endret: 18. oktober 2016, 11:19
Resultat
Vitenskapelig foredrag
2015

Standard development in asessment for learning: Strategies and challenges

Bidragsytere:
  • Lars Sigfred Evensen
  • Ragnar Thygesen og
  • Gustaf Bernhard Uno Skar

Presentasjon

Navn på arrangementet: CEMO Standard setting conference
Sted: Oslo
Dato fra: 20. september 2015
Dato til: 21. september 2015

Arrangør:

Arrangørnavn: CEMO, UiO

Om resultatet

Vitenskapelig foredrag
Publiseringsår: 2015

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Anvendt språkvitenskap • Pedagogiske fag

Emneord

Elevvurdering • Formativ vurdering • Språkvurdering

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Standard development in asessment for learning: Strategies and challenges

Sammendrag

This presentation focused on the implications for standard development of working within an assessment for learning context (adapting to learning environments, aiming for 'ecological validity', communicationg with 'teacherese', being specific enough to inform "feed forward" in class, long term investment in order to foster interpretive communities among teachers). It was demonstrated how the NORMs proejct has attempted to meet such criteria and its results in terms of inter-rater relibaility (ICC). A set of challenges involved with such an approach were discussed, including a need to refine the current rating scale and the issue of explicating tacit knowing among teachers as raters.

Bidragsytere

Lars Sigfred Evensen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for språk og litteratur ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Ragnar Thygesen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Agder

Gustaf Bernhard Uno Skar

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 3 av 3