Cristin-resultat-ID: 134012
Sist endret: 30. mai 2017, 10:50
Resultat
Poster
2002

Arts based 4 year programme in teacher education : a better approach to teaching the aesthetics?

Bidragsytere:
  • Signe Kalsnes
  • Magne Espeland
  • Anne Meek
  • Arne Marius Samuelsen og
  • Michael Strobelt

Presentasjon

Navn på arrangementet: isme 2002, 25th biennial conference in music education and music festival
Sted: Bergen
Dato fra: 11. august 2002
Dato til: 16. august 2002

Om resultatet

Poster
Publiseringsår: 2002

Importkilder

ForskDok-ID: r03006595

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Arts based 4 year programme in teacher education : a better approach to teaching the aesthetics?

Sammendrag

The Panel Session will contain a presentation of a new Arts-based teachers education in practical and aesthetic subjects which qualifies the students for fulltime work in primary school, music and culture school and upper-secondary school. There will also be a presentation of the results from the first part of a longitudinal study following some students in the programme. The panel-members, representing the four university colleges giving this programme, will, on the background of experiences from the tree first years, discuss different challenges in developing the programme. Panel-members: Signe Kalsnes, Norwegian Academy of Music Magne Espeland, Stord/Haugesund University College Anne Meek, Nesna University College Arne Marius Samuelsen, Telemark University College Michael Strobelt, Tromsø University College

Bidragsytere

Signe Kalsnes

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fagseksjon for musikkpedagogikk og musikkterapi ved Norges musikkhøgskole

Magne Ingolv Espeland

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Magne Espeland
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for kunstfag ved Høgskulen på Vestlandet
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved UiT Norges arktiske universitet

Anne Meek

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Nord universitet

Arne Marius Samuelsen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Sørøst-Norge

Peter Michael Strobelt

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Michael Strobelt
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Det kunstfaglige fakultet ved UiT Norges arktiske universitet
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved UiT Norges arktiske universitet
1 - 5 av 5