Cristin-resultat-ID: 1380942
Sist endret: 8. august 2017, 14:05
NVI-rapporteringsår: 2017
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2017

The effect of temporary speed restrictions, analyzed by using real train traffic data

Bidragsytere:
  • Rimmert van der Kooij
  • Andreas D. Landmark
  • Andreas Røsland Seim og
  • Nils Olsson

Tidsskrift

Transportation Research Procedia
ISSN 2352-1465
e-ISSN 2352-1465
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2017
Publisert online: 2017
Trykket: 2017
Volum: 22
Sider: 580 - 587
Artikkelnummer: 23521465
Open Access

Importkilder

Scopus-ID: 2-s2.0-85019452640

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

The effect of temporary speed restrictions, analyzed by using real train traffic data

Sammendrag

This paper studies the effect of temporary speed restrictions (TSR) in railways. We present a method for analyzing the effect of TSR. TSR, or slow orders, are imposed on the railway to ensure safe use of the infrastructure. We have documented that TSRs give variations in the running times for trains. The impact of the TSR is basically depending on several factors, including the difference in speed between normal and reduced speed, the length of the TSR and the length and weight of the train. We found that speed restrictions typically caused delays up to 60 seconds. A best fit analysis indicates that a TSR adds about 25 seconds plus added time depending on the length of the TSR. This corresponds relative well with theoretically expected values. The effect of TSRs is on average relatively well aligned with theoretical calculations. However, the variations are large. Our study has shown that TSRs can have negative effects on the precision of the railway system. As a part of the research, we developed a tool that identifies and evaluates the effect of TSRs on traffic.

Bidragsytere

Rimmert Bessel Koert van der Kooij

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Rimmert van der Kooij
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Teknologiledelse ved SINTEF AS
Aktiv cristin-person

Andreas Dypvik Landmark

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Andreas D. Landmark
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Teknologiledelse ved SINTEF AS

Andreas Røsland Seim

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Teknologiledelse ved SINTEF AS

Nils Olof Emanuel Olsson

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Nils Olsson
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for maskinteknikk og produksjon ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 4 av 4