Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
1460962
Sist endret:
26. januar 2018, 15:04
NVI-rapporteringsår:
2017
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2017
Vokabularstimuleringstiltak for barn med Down syndrom: Hva sier forskningen?
Kari-Anne Bottegaard Næss
Liv Inger Engevik
Silje Hokstad
og
Anne Grethe Mjøberg
Tidsskrift
Tidsskrift
Norsk tidsskrift for logopedi
ISSN 0332-7256
NVI-nivå 1
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2017
Trykket: 2017
Volum: 2017
Hefte: 1
Sider: 6 - 17
Open Access
Lenker
Lenker
Institusjonsarkiv
hdl.handle.net/11250/2478180
Importkilder
Importkilder
Norart-ID: 1700611459
Beskrivelse
Beskrivelse
Norsk
Tittel
Vokabularstimuleringstiltak for barn med Down syndrom: Hva sier forskningen?
Sammendrag
Vokabular synes å være av avgjørende betydning for hvordan barn med Down syndrom utvikler seg og fungerer innenfor en rekke områder, som f.eks. språk- og leseferdigheter, sosial fungering samt kvaliteten på inkluderingen i skolen. Forskning avdekker samtidig at det er få intervensjoner utviklet med tanke på stimulering av vokabular hos denne elevgruppen til tross for betydelige utfordringer knyttet til vokabulartilegnelse. Denne artikkelen gir en kort gjennomgang av vokabularutviklingen til barn med Down syndrom og hvorfor vokabularstimulering er spesielt viktig for dem. Videre beskrives sentrale faktorer som kan påvirke vokabularutviklingen og til sist følger en oversikt over relevante forskningsbaserte tiltak.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Kari-Anne Bottegård Næss
Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Kari-Anne Bottegaard Næss
Forfatter
ved Institutt for spesialpedagogikk ved Universitetet i Oslo
Liv Inger Engevik
Forfatter
ved Institutt for spesialpedagogikk ved Universitetet i Oslo
Silje Hokstad
Forfatter
ved Institutt for spesialpedagogikk ved Universitetet i Oslo
Anne Grethe Mjøberg
Forfatter
ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Sørøst-Norge
1
-
4
av
4
Tilknyttede prosjekter
Tilknyttede prosjekter
The Down Syndrome LanguagePlus-project
Kari-Anne Bottegård Næss + 8 deltakere
Institutt for spesialpedagogikk ved Universitetet i Oslo
168 resultater
Avsluttet prosjekt
1
-
1
av
1