Cristin-resultat-ID: 1470239
Sist endret: 25. august 2017, 09:24
NVI-rapporteringsår: 2017
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2017

The impact of regional environmental regulations on empirical vessel speeds

Bidragsytere:
  • Roar Os Ådland
  • Gro Fonnes
  • Haiying Jia
  • Ove Daae Lampe og
  • Siri Pettersen Strandenes

Tidsskrift

Transportation Research Part D: Transport and Environment
ISSN 1361-9209
e-ISSN 1879-2340
NVI-nivå 2

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2017
Publisert online: 2017
Trykket: 2017
Volum: 53
Sider: 37 - 49
Open Access

Importkilder

Scopus-ID: 2-s2.0-85017099411

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

The impact of regional environmental regulations on empirical vessel speeds

Sammendrag

Economic theory suggests that the use of more expensive low-sulphur fuel within an Emission Control Area (ECA) should result in lower vessel speeds. The objective of this paper is to investigate empirically, for the first time, whether the introduction of an ECA affects vessel speeds. We utilize a dataset of observed vessel speeds derived from the Automated Information System (AIS) for nearly 7000 ECA boundary crossings over a three-year period. Our results suggest that introducing stricter sulphur regulations inside the North Sea ECA from 1. January 2015 did not affect vessel speeds once changes in macroeconomic conditions are accounted for.

Bidragsytere

Roar Os Ådland

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for samfunnsøkonomi ved Norges Handelshøyskole

Gro Fonnes

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved NORCE Energi og teknologi ved NORCE Norwegian Research Centre AS

Haiying Jia

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Samfunns- og næringslivsforskning AS

Ove Daae Lampe

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved NORCE Energi og teknologi ved NORCE Norwegian Research Centre AS

Siri Pettersen Strandenes

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for samfunnsøkonomi ved Norges Handelshøyskole
1 - 5 av 5