Cristin-resultat-ID: 1473487
Sist endret: 26. januar 2018, 14:57
NVI-rapporteringsår: 2017
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2017

Students' Perceptions of Mathematics Classroom Goal Structures: Implications for Perceived Task Values and Study Behavior

Bidragsytere:
  • Einar Melgren Skaalvik
  • Roger Andre Federici
  • Allan Wigfield og
  • Truls Nilsen Tangen

Tidsskrift

Social Psychology of Education
ISSN 1381-2890
e-ISSN 1573-1928
NVI-nivå 2

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2017
Volum: 20
Hefte: 3
Sider: 543 - 563

Importkilder

Scopus-ID: 2-s2.0-85021115008

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Students' Perceptions of Mathematics Classroom Goal Structures: Implications for Perceived Task Values and Study Behavior

Sammendrag

Relations between 8th and 10th grade students’ perceptions of classroom goal structures, task values, anxiety, help-seeking behavior, and effort in mathematics classes were examined. The authors investigated whether the associations between perceived goal structures and anxiety, help-seeking behavior, and effort are mediated through students’ perceptions of the importance/utility value, cost, and intrinsic value of mathematics. Three hundred and nine Norwegian middle school students participated. Students’ perceptions that their mathematics classroom had a mastery goal structure directly and indirectly related to their math anxiety but only indirectly to students’ reports of their help-seeking behavior and effort. Their perceptions that their mathematics classroom had a performance goal structure directly and indirectly related to their math anxiety as well as effort and help-seeking behavior. Thus, the associations between perceived classroom goal structures and math anxiety, help-seeking behavior, and effort are, at least partly, mediated through students’ subjective task values.

Bidragsytere

Einar Skaalvik

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Einar Melgren Skaalvik
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Mangfold og inkludering ved NTNU Samfunnsforskning AS
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for pedagogikk og livslang læring ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Aktiv cristin-person

Roger André Federici

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Roger Andre Federici
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for pedagogikk og livslang læring ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Allan Wigfield

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved University of Maryland

Truls Nilsen Tangen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for pedagogikk og livslang læring ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 4 av 4