Cristin-resultat-ID: 1518856
Sist endret: 1. desember 2017, 10:04
NVI-rapporteringsår: 2017
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2017

Strengthening customer relationships through customer journey analysis

Bidragsytere:
  • Ragnhild Halvorsrud og
  • Knut Kvale

Bok

Innovating for Trust
ISBN:
  • 978-1785369476

Utgiver

Edward Elgar Publishing
NVI-nivå 2

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2017
Sider: 183 - 200
ISBN:
  • 978-1785369476
Open Access

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Tverrfaglig samfunnsforskning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Strengthening customer relationships through customer journey analysis

Sammendrag

Service providers need a structured overview of their service processes to be able to offer satisfying experiences for their customers. The chapter introduces a framework for intuitive modeling of service processes in terms of customer journeys. The authors provide guidelines for Customer Journey Analysis, enabling empirical investigation of service experiences on an individual level. The methods result from research activities in a global telecommunication company. Through an industry case, the authors demonstrate how the proposed framework may serve as a unifying language to approach service quality in a systematic way. They discuss how the Customer Journey Framework can contribute to securing customer trust and confidence in three transformational stages.

Bidragsytere

Ragnhild Halvorsrud

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Sustainable Communication Technologies ved SINTEF AS

knut kvale

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Knut Kvale
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Telenor
1 - 2 av 2

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Innovating for Trust.

Lüders, Marika; Andreassen, Tor W.; Clatworthy, Simon; Hillestad, Tore. 2017, Edward Elgar Publishing. AHO, UIO, NHHVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1