Cristin-resultat-ID: 1590066
Sist endret: 16. januar 2019, 18:04
NVI-rapporteringsår: 2018
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2018

Organisms, Land Art and In-Depth Learning

Bidragsytere:
  • Karin Stoll
  • Mette Gårdvik og
  • Wenche Sørmo

Bok

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2018
Sider: 176 - 187
ISBN:
  • 978-952-310-951-3

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Organisms, Land Art and In-Depth Learning

Sammendrag

This visual essay investigates a teaching activity using the shoreline as an interdisciplinary learning arena within both arts and crafts and natural science. The focus was on anatomy, physiology and adaptations of organisms in this challenging ecosystem. In the exploratory and creative part, students were assigned to find, observe and get to know an organism, which they reproduced in a larger scale using indigenous materials. Empirical material was analyzed phenomenologically to capture what teacher students express and experience through partici pation in the project. Photos from the process and products, student’s poems and narratives, document their collaborative learning experiences and how they collectively express artwork that focuses attention on being an organism in the tidal zone. Synergy between Land Art as an aesthetical approach and natural science facilitates in-depth learning

Bidragsytere

Karin Stoll

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag ved Nord universitet

Mette Gårdvik

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag ved Nord universitet

Wenche Sørmo

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag ved Nord universitet
1 - 3 av 3

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Relate North, Practising Place, Heritage, Art & Design for Creative Communities.

Timo, Jokela; Couts, Glen. 2018, Lapin Yliopisto. LyVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1