Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
1602142
Sist endret:
15. august 2018, 10:57
Resultat
Briefs
2018
Bruk av e-konsultasjon mellom pasient og fastlege
Paolo Zanaboni
og
Alexandra Makhlysheva
Om resultatet
Om resultatet
Briefs
Publiseringsår: 2018
Beskrivelse
Beskrivelse
Norsk
Tittel
Bruk av e-konsultasjon mellom pasient og fastlege
Sammendrag
E-konsultasjon er en elektronisk legetime der kommunikasjonen mellom pasient og fastlege skjer skriftlig. E-konsultasjon skal brukes ved kjente tilstander hos pasienten, og ikke til øyeblikkelig hjelp. Tjenesten skal inneholde en medisinsk vurdering som ikke krever personlig frammøte. Fastlegen skal normalt besvare pasientens henvendelse innen fem arbeidsdager. Kommunikasjonen skjer på sikkerhetsnivå 4. I følge Normaltariffen har e-konsultasjon egen takst som inkluderer egenandel for pasienten og refusjonstakst for fastlegen. En e-konsultasjon har samme takst som et legebesøk. Tjenesten «Start e-konsultasjon» er en del av tilbudet «digital dialog med fastlegen» som pasienten kan bruke ved å logge inn på den nasjonale helseportalen helsenorge. no. Liknende tjenester tilbys også av andre private leverandører.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Paolo Zanaboni
Faglig ansvarlig
ved Nasjonalt senter for e-helseforskning ved Universitetssykehuset Nord-Norge HF
Alexandra Makhlysheva
Faglig ansvarlig
ved Nasjonalt senter for e-helseforskning ved Universitetssykehuset Nord-Norge HF
1
-
2
av
2