Cristin-resultat-ID: 1602147
Sist endret: 15. august 2018, 11:02
Resultat
Briefs
2018

Kontakt legekontoret—fastlegens erfaringer

Bidragsytere:
  • Inger Marie Holm
  • Asbjørn Johansen Fagerlund og
  • Paolo Zanaboni

Om resultatet

Briefs
Publiseringsår: 2018

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Kontakt legekontoret—fastlegens erfaringer

Sammendrag

Et viktig mål for e-helseutviklingen er at innbyggerne skal ha tilgang på enkle og sikre digitale tjenester. Kontakt legekontoret er en av fire tjenester innen digital dialog med fastlegen, som finnes på helsenorge.no. De fire tjenesteområdene er elek- tronisk timebestilling, reseptfornying, e-konsultasjon og kontakt legekontoret. Kontakt legekontoret er en trygg kommunikasjons- kanal med legekontoret. Tjenesten brukes til administrative henvendelser, og det er vanligvis helsesekretærer som svarer. Pasienten kan ikke få helsehjelp via denne tjenesten.

Bidragsytere

Inger Marie Holm

  • Tilknyttet:
    Faglig ansvarlig
    ved Nasjonalt senter for e-helseforskning ved Universitetssykehuset Nord-Norge HF

Asbjørn Johansen Fagerlund

  • Tilknyttet:
    Faglig ansvarlig
    ved Nasjonalt senter for e-helseforskning ved Universitetssykehuset Nord-Norge HF

Paolo Zanaboni

  • Tilknyttet:
    Faglig ansvarlig
    ved Nasjonalt senter for e-helseforskning ved Universitetssykehuset Nord-Norge HF
1 - 3 av 3