Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
1639066
Sist endret:
23. mai 2019, 13:09
NVI-rapporteringsår:
2019
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2019
Train Unreliability and Demand for Rail Freight Transport in Norway
Askill Harkjerr Halse
Vegard Østli
Marit Killi
og
Andreas D. Landmark
Tidsskrift
Tidsskrift
Journal of Transport Economics and Policy
ISSN 0022-5258
e-ISSN 1754-5951
NVI-nivå 1
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2019
Volum: 53
Hefte: 1
Open Access
Lenker
Lenker
Institusjonsarkiv
hdl.handle.net/11250/2633644
Importkilder
Importkilder
Scopus-ID: 2-s2.0-85059583630
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
Train Unreliability and Demand for Rail Freight Transport in Norway
Sammendrag
We use a rich data set on long-distance freight trains in Norway to estimate the effect of variation in train unreliability over time on transport demand within a fixed-effect framework. The train services that we study carry high-value consumer goods and compete heavily with trucks. We find that if the share of substantially delayed trains increases by 10 percentage points, freight volume goes down by about 3 per cent. In contrast with evidence from passenger transport, we do not find that the demand elasticity with respect to reliability is lower than the one implied by stated preference (SP) studies.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Askill Harkjerr Halse
Forfatter
ved Samfunnsøkonomiske analyser ved Transportøkonomisk institutt
Vegard Østli
Forfatter
ved Samfunnsøkonomiske analyser ved Transportøkonomisk institutt
Marit Killi
Forfatter
ved Samfunnsøkonomiske analyser ved Transportøkonomisk institutt
Andreas Dypvik Landmark
Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Andreas D. Landmark
Forfatter
ved Teknologiledelse ved SINTEF AS
1
-
4
av
4