Cristin-resultat-ID: 1639066
Sist endret: 23. mai 2019, 13:09
NVI-rapporteringsår: 2019
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2019

Train Unreliability and Demand for Rail Freight Transport in Norway

Bidragsytere:
  • Askill Harkjerr Halse
  • Vegard Østli
  • Marit Killi og
  • Andreas D. Landmark

Tidsskrift

Journal of Transport Economics and Policy
ISSN 0022-5258
e-ISSN 1754-5951
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2019
Volum: 53
Hefte: 1
Open Access

Importkilder

Scopus-ID: 2-s2.0-85059583630

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Train Unreliability and Demand for Rail Freight Transport in Norway

Sammendrag

We use a rich data set on long-distance freight trains in Norway to estimate the effect of variation in train unreliability over time on transport demand within a fixed-effect framework. The train services that we study carry high-value consumer goods and compete heavily with trucks. We find that if the share of substantially delayed trains increases by 10 percentage points, freight volume goes down by about 3 per cent. In contrast with evidence from passenger transport, we do not find that the demand elasticity with respect to reliability is lower than the one implied by stated preference (SP) studies.

Bidragsytere

Aktiv cristin-person

Askill Harkjerr Halse

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Samfunnsøkonomiske analyser ved Transportøkonomisk institutt
Aktiv cristin-person

Vegard Østli

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Samfunnsøkonomiske analyser ved Transportøkonomisk institutt
Inaktiv cristin-person

Marit Killi

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Samfunnsøkonomiske analyser ved Transportøkonomisk institutt
Aktiv cristin-person

Andreas Dypvik Landmark

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Andreas D. Landmark
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Teknologiledelse ved SINTEF AS
1 - 4 av 4