Cristin-resultat-ID: 1652933
Sist endret: 9. januar 2019, 09:44
Resultat
Poster
2018

Game experience preferences of people with chronic illnesses

Bidragsytere:
  • Stian Jessen
  • Jelena Mirkovic og
  • Marianne Westeng

Presentasjon

Navn på arrangementet: NordiCHI 2018
Sted: Oslo
Dato fra: 1. oktober 2018
Dato til: 3. oktober 2018

Om resultatet

Poster
Publiseringsår: 2018

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Informasjons- og kommunikasjonsvitenskap

Emneord

Kronisk sykdom • Brukermedvirkning i design • Egenmestring • Gamification

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Game experience preferences of people with chronic illnesses

Sammendrag

To increase the adherence to eHealth and mHealth tools gameful designs are becoming commonplace, and to be successful, these designs need to both be suitable for and meet the needs and expectations of its users. As a group, people living with chronic illnesses has challenges not experienced by the general population. This study presents early findings from an activity in a co-design workshop, done with three different groups of chronic patients, investigating what games the participants like or dislike and what they find engaging and motivating when playing these.

Bidragsytere

Stian Jessen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Avdeling for Digital Helseforskning ved Oslo universitetssykehus HF
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Det medisinske fakultet ved Universitetet i Oslo

Jelena Mirkovic

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Avdeling for Digital Helseforskning ved Oslo universitetssykehus HF

Marianne Westeng

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Avdeling for Digital Helseforskning ved Oslo universitetssykehus HF
1 - 3 av 3