Cristin-resultat-ID: 1676468
Sist endret: 3. februar 2020, 09:27
NVI-rapporteringsår: 2019
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2019

Students' Critical Perceptions About Mathematics Education

Bidragsytere:
  • Shipra Sachdeva og
  • Per-Odd Eggen

Bok

Proceedings of the Tenth International Mathematics Education and Society Conference

Utgiver

International Mathematics Education and Society Conference

Serie

Proceedings of the International Mathematics Education and Society Conference
ISSN 2077-9933
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2019
Volum: 10
Hefte: 1
Sider: 761 - 770
Open Access

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Samfunnsvitenskap

Emneord

Matematikkdidaktikk

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Matematikk
- Fagområde: Realfag og teknologi

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Students' Critical Perceptions About Mathematics Education

Sammendrag

This paper presents excerpts from 10 semi-structured interviews conducted with 8th and 9th grade students in a Norwegian countryside school. Interviews were conducted to gain an insight into students' potential to critically perceive three aspects of mathematics education (ME), namely, subject content, mode of instruction and perceived relevance. Results indicate that pupils hold diverging views regarding these aspects of ME and hence find it difficult to reflect coherently upon them. This reveals students' unfamiliarity with their role as critical thinkers and learners. However, when encouraged, pupils demonstrated the potential to think critically about above-mentioned aspects of ME along with suggesting changes to mathematics teaching they are used to.

Bidragsytere

Shipra Sachdeva

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Per-Odd Eggen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for fysikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 2 av 2

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Proceedings of the Tenth International Mathematics Education and Society Conference.

Subramanian, Jayasree. 2019, TIoSSVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1