Sammendrag
Kva plass skal viktige enkelthendingar skal ha i læreplaner? Større terrorhandlingar er med i den læreplanen frå 2019, rett nok ikkje som eit læringsmål, men som eit døme på det tverrfaglege temaet demokrati og medborgarskap i samfunnsfag for vidaregåande skule. Nokre andre lærarar tok til orde for at slike hendingar ikkje bør nemnast konkret i planane. Å vise til enkelthendingar i læreplaner er uvanleg. Artikkelen presenterer argument for at ein bør late det vere, anten det er som kompetansemål i enkeltfag eller som døme på innhaldet i eit tverrfagleg tema.
Generelt er slike drøftingar ein del av læreplanteorien, men dei same spørsmål dukkar òg opp i samband med innhaldet i sjølve undervisninga, i det læraren planlagt eller tilfeldig tek opp med elevane sine. Det teoretiske grunnlaget for heile diskusjonen har eg henta frå den tysk-amerikanske filosofen Hannah Arendt (1906-1975) og frå tysk danningspedagogikk.
Vis fullstendig beskrivelse