Cristin-resultat-ID: 1683357
Sist endret: 5. desember 2019, 13:45
NVI-rapporteringsår: 2019
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2019

The ethnic/local, the national and the global: Global citizenship education in South Sudan

Bidragsytere:
  • Merethe Skårås
  • Tami Carsillo og
  • Anders Breidlid

Tidsskrift

British Journal of Educational Studies
ISSN 0007-1005
e-ISSN 1467-8527
NVI-nivå 2

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2019
Publisert online: 2019

Importkilder

Scopus-ID: 2-s2.0-85063894345

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

The ethnic/local, the national and the global: Global citizenship education in South Sudan

Sammendrag

This article explores local, national and global aspects of the new national curriculum in South Sudan as reflected in the lived experi- ences of secondary school teachers. We draw on analyses of the curriculum, semi-structured interviews with 21 secondary school teachers, and class- room observations. We emphasize the need for critical global citizenship education addressing inequity and oppression at national and global levels. We argue that the curriculum rhetoric fostering global citizens is strongly disconnected from the lived experiences of the teachers, where ethnicity is at the centre of their identity and a main obstacle to a unifying national identity and citizenship.

Bidragsytere

Merethe Skårås

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for internasjonale studier og tolkeutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet

Tami Carsillo

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved George Mason University

Anders Breidlid

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for internasjonale studier og tolkeutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet
1 - 3 av 3