Cristin-resultat-ID: 1704710
Sist endret: 13. juni 2019, 15:06
Resultat
Fagartikkel
2019

Fremragende læring med beregningsorientert programmering

Bidragsytere:
  • Anders Andersen
  • Stian Normann Anfinsen og
  • Luca Frediani

Tidsskrift

Nordic Journal of STEM Education
ISSN 2535-4574
e-ISSN 2535-4574
NVI-nivå 1

Om resultatet

Fagartikkel
Publiseringsår: 2019
Volum: 3
Hefte: 1
Sider: 70 - 74
Open Access

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Fremragende læring med beregningsorientert programmering

Sammendrag

Institutt for informatikk har frem til 2016 tilbudt et emne i introduksjon til programmering. Emnet INF-1100, Innføring i programmering og datamaskiners virkemåte, har vært godt tilpasset den kunnskap og de ferdigheter informatikkstudentene trenger videre i sine studier. Emnet har også vært et tilbud til andre realfagstudenter, og har frem til 2016 vært et obligatorisk emne i flere studieprogram utenom informatikk. Dette emnet har ikke nødvendigvis vært godt egnet for studieprogram i beregningsorienterte fag. På bakgrunnen av dette ble det våren 2015 ved Institutt for informatikk bestemt å utvikle et nytt emne som kunne være et tilbud til studenter i beregningsorienterte fag. I denne artikkelen presenterer vi arbeidet med å utvikle dette emnet og erfaringer fra de to første gangene emnet ble gitt ved UiT.

Bidragsytere

Anders Andersen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for informatikk ved UiT Norges arktiske universitet

Stian Normann Anfinsen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for fysikk og teknologi ved UiT Norges arktiske universitet

Luca Frediani

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for kjemi ved UiT Norges arktiske universitet
1 - 3 av 3