Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
1705440
Sist endret:
5. februar 2020, 11:48
NVI-rapporteringsår:
2019
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2019
Children's favorite places on the kindergarten playground - according to the staff
Anikke Hagen
Hilde Nancy Skaug
og
Kari Synnes
Tidsskrift
Tidsskrift
Journal of the European Teacher Education Network (JETEN)
ISSN 1749-7213
e-ISSN 2183-2234
NVI-nivå 1
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2019
Volum: 14
Sider: 16 - 28
Open Access
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
Children's favorite places on the kindergarten playground - according to the staff
Sammendrag
The aim of this study was to investigate Norwegian early childhood teachers’ perceptions about where on the kindergarten’s outdoor playground the children prefer to play, and what characterizes these places. A questionnaire was used to provide quantitative data. 854 Norwegian Kindergarten principals or pedagogical leaders from all over the country have answered the questionnaire. The functional affordance taxonomy is the basis for the question. The finding indicates that early childhood teachers consider places with a feature of nature as the most attractive`, and fixed play equipment were the least attractive places for children’s outdoor play.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Anikke Hagen
Forfatter
ved Institutt for barnehagelærerutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet
Hilde Nancy Skaug
Forfatter
ved Institutt for barnehagelærerutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet
Kari Synnes
Forfatter
ved Institutt for barnehagelærerutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet
1
-
3
av
3