Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
1760542
Sist endret:
31. januar 2020, 14:54
NVI-rapporteringsår:
2019
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2019
Lower secondary school students’ reasoning about compound probability in spinner tasks
Kjærand Iversen
og
Per Gustav Nilsson
Tidsskrift
Tidsskrift
Journal of Mathematical Behavior
ISSN 0732-3123
e-ISSN 1873-8028
NVI-nivå 2
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2019
Publisert online: 2019
Trykket: 2019
Volum: 56
Hefte: December
Sider: 1 - 14
Artikkelnummer: 100723
Open Access
Lenker
Lenker
original online (doi)
https://doi.org/10.1016/j.jmathb.2019.100723
Institusjonsarkiv
hdl.handle.net/11250/2657724
Importkilder
Importkilder
Scopus-ID: 2-s2.0-85070251671
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
Lower secondary school students’ reasoning about compound probability in spinner tasks
Sammendrag
In this paper we investigate the different ways in which students in lower secondary school (14–15 year-olds) reason about compound stochastic events (CSE). We ask students during clinical interviews to respond to CSE-tasks in a spinner context, where two linked spinners display equal or different sizes of red and white areas. We seek to enrich our knowledge of how students make sense of CSE by not focusing exclusively on sample-space grounded reasoning. We open up the analysis to how students’ reasoning can reflect aspects of multiplicative reasoning in relation to The Product Law of Probability. Our results show that students have difficulty in applying well-grounded combinatorial reasoning as well as multiplicative reasoning to the tasks, but they do show intuitive reasoning that reflect aspects of The Product Law of Probability. Two ways of reasoning identified in the current study are area-based part-whole reasoning and lowest-chance reasoning.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Kjærand Iversen
Forfatter
ved Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag ved Nord universitet
Per Gustav Nilsson
Forfatter
ved Örebro universitet
Forfatter
ved Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag ved Nord universitet
1
-
2
av
2