Cristin-resultat-ID: 1784265
Sist endret: 29. april 2024, 09:48
Resultat
Leder
2020

Leder- FoU i praksis – Politikk og kunnskap i norsk lærerutdanning.

Bidragsytere:
  • Kari Emilsen
  • Ole Enge
  • Jesper Aagaard Petersen
  • Anita Valenta og
  • Kitt Margaret Lyngsnes

Tidsskrift

Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis
ISSN 2535-7697
e-ISSN 2535-7697
NVI-nivå 1

Om resultatet

Leder
Publiseringsår: 2020
Publisert online: 2020
Volum: 14
Hefte: 1
Sider: 1 - 4
Open Access

Importkilder

Scopus-ID: 2-s2.0-85187375382

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Leder- FoU i praksis – Politikk og kunnskap i norsk lærerutdanning.

Sammendrag

Konferansen «FoU i praksis – Politikk og kunnskap i norsk lærerutdanning» ble arrangert høsten 2018 og var et samarbeid mellom NTNU, Nord universitet og DMMH (Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning). Konferansen tok sikte på å presentere aktuell forskning innen hele spennet av lærerutdanning, med norsk lærerutdanningspolitikk og ny forskning innen utdanning i hovedfokus. Blant temaene var refleksjoner over endringer i norsk utdanningspolitikk, og mer spesifikt hvordan det kan være en utfordring for lærere å tenke og jobbe vitenskapelig. Videre ble det diskutert hvordan vi utfordrer dikotomien praksis og teori på et vitenskapelig grunnlag.

Tittel

Leder

Bidragsytere

Kari Emilsen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning

Ole Enge

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Aktiv cristin-person

Jesper Aagaard Petersen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Anita Valenta

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Kitt Margaret Lyngsnes

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag ved Nord universitet
1 - 5 av 5