Cristin-resultat-ID: 1789905
Sist endret: 6. april 2021, 14:13
NVI-rapporteringsår: 2020
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2020

Competences for democractic culture - towards new priorities in European educational systems?

Bidragsytere:
  • Claudia Lenz

Bok

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2020
Sider: 17 - 33
ISBN:
  • 978-0-367-14149-3

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Competences for democractic culture - towards new priorities in European educational systems?

Sammendrag

This chapter introduces the Council of Europe’s (CoE) new Reference Framework Competences for democratic culture (RFCDC), its underlying educational philosophy and conceptual basis, its elements as well as the phases of its development. In doing so, RFCDC is placed within the CoE work in education during the last two decades and in the specific context of Islamist terror and responses to that around 2015. Further, the chapter presents different strains of the implementation of the Reference Framework in the CoE member states in a “top down” and “bottom up” perspective.

Bidragsytere

Claudia Lenz

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved MF vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Senter for studier av Holocaust og livsynsminoriteter
1 - 1 av 1

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Teacher Education and the Development of Democratic Citizenship in Europe.

Raiker, Andrea; Rautiainen, Matti; Saqipi, Blerim. 2020, Routledge. UNIPR, JyVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1