Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
1789905
Sist endret:
6. april 2021, 14:13
NVI-rapporteringsår:
2020
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2020
Competences for democractic culture - towards new priorities in European educational systems?
Claudia Lenz
Bok
Bok
Teacher Education and the Development of Democratic Citizenship in Europe
ISBN:
978-0-367-14149-3
Utgiver
Routledge
NVI-nivå 2
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2020
Sider: 17 - 33
ISBN:
978-0-367-14149-3
Lenker
Lenker
ORIA
Søk i ORIA med 978-0-367-14149-3
Klassifisering
Klassifisering
Fagfelt (NPI)
Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
Competences for democractic culture - towards new priorities in European educational systems?
Sammendrag
This chapter introduces the Council of Europe’s (CoE) new Reference Framework Competences for democratic culture (RFCDC), its underlying educational philosophy and conceptual basis, its elements as well as the phases of its development. In doing so, RFCDC is placed within the CoE work in education during the last two decades and in the specific context of Islamist terror and responses to that around 2015. Further, the chapter presents different strains of the implementation of the Reference Framework in the CoE member states in a “top down” and “bottom up” perspective.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Claudia Lenz
Forfatter
ved MF vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn
Forfatter
ved Senter for studier av Holocaust og livsynsminoriteter
1
-
1
av
1
Resultatet er en del av
Resultatet er en del av
Teacher Education and the Development of Democratic Citizenship in Europe.
Raiker, Andrea; Rautiainen, Matti; Saqipi, Blerim. 2020, Routledge. UNIPR, Jy
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
1
-
1
av
1