Cristin-resultat-ID: 1809640
Sist endret: 17. mars 2021, 01:10
Resultat
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
2020

Studenten skal bli lærer: Kunnskap, identitet og profesjonsutvikling

Bidragsytere:
  • Audhild Løhre og
  • Anne Carine Bonnevie Lund

Utgiver/serie

Utgiver

Cappelen Damm Akademisk
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Publiseringsår: 2020
Antall sider: 157
ISBN: 978-82-02-65237-1

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Studenten skal bli lærer: Kunnskap, identitet og profesjonsutvikling

Bidragsytere

Audhild Løhre

  • Tilknyttet:
    Redaktør
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Anne Carine Bonnevie Lund

  • Tilknyttet:
    Redaktør
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 2 av 2

Kapitler/Artikler Kapitler/Artikler

Kunnskapsformer og danningsidealer i lærerutdanningen.

Moen, Elin Tronsaune; Page, Alexander Gamst. 2020, Cappelen Damm Akademisk. NTNUVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

En syklisk vei til profesjonell kunnskap: Praksisperiodens påvirkning på kunnskapsproduksjon i lærerutdanning.

Page, Alexander Gamst; Moen, Elin Tronsaune. 2020, Cappelen Damm Akademisk. NTNUVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Tilhørighet under klassens himmel: Lærerstudenter midtveis i profesjonsutdanningen.

Løhre, Audhild; Etnan, Randi; Moen, Elin Tronsaune. 2020, Cappelen Damm Akademisk. NTNUVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Introduksjon: Om ProfILU, antologien og nye utfordringer.

Page, Alexander Gamst; Lund, Anne Carine Bonnevie; Løhre, Audhild. 2020, Cappelen Damm Akademisk. NTNUInnledning

Skjønn som profesjonell kompetanse hos lærerstudenter.

Madsen, Anders Aasgaard; Tangen, Truls Nilsen; Løhre, Audhild. 2020, Cappelen Damm Akademisk. NTNUVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
1 - 5 av 8 | Neste | Siste »