Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
1824440
Sist endret:
12. oktober 2020, 14:41
NVI-rapporteringsår:
2020
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2020
Suitability Analysis of Implementing a Fuel Cell on a Multirotor Drone
Jørgen Apeland
Dimitrios Pavlou
og
Tor Hemmingsen
Tidsskrift
Tidsskrift
Journal of Aerospace Technology and Management
ISSN 1984-9648
e-ISSN 2175-9146
NVI-nivå 1
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2020
Volum: 12
Open Access
Lenker
Lenker
original online (doi)
https://doi.org/10.5028/jatm.v12.1172
Institusjonsarkiv
hdl.handle.net/11250/2833625
Importkilder
Importkilder
Scopus-ID: 2-s2.0-85089350626
Klassifisering
Klassifisering
Emneord
Drone • Fuel cells • Brenselceller • Hydrogen
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
Suitability Analysis of Implementing a Fuel Cell on a Multirotor Drone
Sammendrag
Increased flight time of multirotor drones is a key enabler for further adoption and industrial use of drones. A model for analyzing the performance of a fuel cell hybrid system for a multirotor drone is presented and applied for a case with an X8 multirotor drone with a maximum take-off mass of 25 kg. Endurance is the main performance parameter, and the model can be used to quantify the relative performance between different power sources. The model aims to determine if a specific hybrid fuel cell system is a viable option for a given multirotor drone and if it will provide better endurance than when powered by batteries. The model can also be used in system optimization and sensitivity analysis. In a case study, a fuel cell hybrid system with a 7.2 L cylinder with hydrogen at 300 bar is found to increase the flight time by 43 minutes (+76%) from the currently used LiPo-batteries. A plot identifies the energy system mass threshold for when the fuel cell hybrid system gives better endurance than batteries to be 7.3 kg. Based on current technology status, the cost of a fuel cell hybrid system is about 12 times that of LiPo-batteries.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Jørgen Apeland
Forfatter
ved Institutt for maskin, bygg og materialteknologi ved Universitetet i Stavanger
Forfatter
ved Diverse norske bedrifter og organisasjoner
Dimitrios Pavlou
Forfatter
ved Institutt for maskin, bygg og materialteknologi ved Universitetet i Stavanger
Tor Henning Hemmingsen
Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Tor Hemmingsen
Forfatter
ved Institutt for maskin, bygg og materialteknologi ved Universitetet i Stavanger
1
-
3
av
3