Cristin-resultat-ID: 1831284
Sist endret: 18. september 2020, 16:42
Resultat
Populærvitenskapelig foredrag
2019

Cat Memes and the Kardashians: Can Internet Culture Support Authentic Disciplinary Learning?

Bidragsytere:
  • Emily Christine Oswald

Presentasjon

Navn på arrangementet: Faglig pedagogisk dag 2019
Sted: Oslo
Dato fra: 31. oktober 2019
Dato til: 31. oktober 2019

Arrangør:

Arrangørnavn: Universitetet i Oslo

Om resultatet

Populærvitenskapelig foredrag
Publiseringsår: 2019

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Cat Memes and the Kardashians: Can Internet Culture Support Authentic Disciplinary Learning?

Sammendrag

Should students’ knowledge of popular culture be incorporated into teaching and learning in the classroom? This lecture describes a project to collect internet memes for the Norwegian Folklore Archive, and the archive’s collaboration with Oslo high school students. It demonstrates how three aspects of authentic learning–authentic to self, authentic to others, and the use of authentic tools–helped to engage students in the discipline of cultural history, and outlines implications for using internet culture in formal educational settings.

Bidragsytere

Emily Oswald

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Emily Christine Oswald
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Oslo
1 - 1 av 1