Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
1840636
Sist endret:
21. oktober 2020, 17:17
Resultat
Rapport
2020
Styring av universiteter og høyskoler i Norge : En undersøkelse av styringsinstrumenter og styringsaktører i UH-sektoren
Lars Lyby
Jeroen Huisman
Simen Blaker
Åsne Danielsen
og
Johanne Waaler
Utgiver/serie
Utgiver/serie
Utgiver
Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU
Serie
NIFU-rapport
ISSN 1892-2597
Om resultatet
Om resultatet
Rapport
Publiseringsår: 2020
Hefte: 25
Antall sider: 151
ISBN: 978-82-327-0484-2
Lenker
Lenker
ORIA
Søk i ORIA med 978-82-327-0484-2
Klassifisering
Klassifisering
Fagfelt (NPI)
Fagfelt: Tverrfaglig samfunnsforskning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap
Beskrivelse
Beskrivelse
Norsk, bokmål
Tittel
Styring av universiteter og høyskoler i Norge : En undersøkelse av styringsinstrumenter og styringsaktører i UH-sektoren
Sammendrag
På oppdrag fra Kunnskapsdepartementet har NIFU kartlagt hvordan universiteter og høgskoler blir styrt og vurdert gjennom ulike typer virkemidler og av ulike forvaltningsaktører. Prosjektet søker å belyse hvordan myndighetenes virkemidler både spiller sammen, understøtter hverandre og kan komme i konflikt i denne styringen. NIFU har valgt å gjennomføre en kvalitativ undersøkelse, med utstrakt vekt på dokumentstudier, som ligger til grunn for den aktuelle styringen. I tillegg er det foretatt intervjuer ved institusjonene og med representanter fra forvaltningsaktører.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Lars Lyby
Forfatter
ved NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning
Jeroen Huisman
Forfatter
ved Hogeschool Gent
Simen Blaker
Forfatter
ved NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning
Åsne Danielsen
Forfatter
ved NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning
Johanne Waaler
Forfatter
ved NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning
1
-
5
av
5