Cristin-resultat-ID: 1849897
Sist endret: 30. juni 2022, 13:12
NVI-rapporteringsår: 2020
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2020

State-of-Technology and Barriers for Adoption of Fuel Cell Powered Multirotor Drones

Bidragsytere:
  • Jørgen Apeland
  • Dimitrios Pavlou og
  • Tor Hemmingsen

Bok

2020 International Conference on Unmanned Aircraft Systems (ICUAS)
ISBN:
  • 9781728142784

Utgiver

IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
NVI-nivå 1

Serie

International Conference on Unmanned Aircraft Systems (ICUAS)
ISSN 2373-6720
e-ISSN 2575-7296
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2020
Hefte: .
Sider: 1359 - 1367
ISBN:
  • 9781728142784

Importkilder

Scopus-ID: 2-s2.0-85094969632

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Tverrfaglig teknologi
- Fagområde: Realfag og teknologi

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

State-of-Technology and Barriers for Adoption of Fuel Cell Powered Multirotor Drones

Sammendrag

Industrial use of multirotor drones is gaining traction, and fuel cell based power sources have been identified as a way of improving the flight endurance from what is possible to achieve with current lithium-based battery options. The state-of-technology and barriers for further adoption are presented. It is found that there are lightweight options commercially available and that the viability of powering multirotor drones for long-range and high endurance missions is demonstrated. The barriers mainly relate to the future required level of certification, technical improvements, and operational aspects. For advancing the state-of-technology, liquid-cooled fuel cells are identified as an attractive alternative that can expand the environmental flight envelope. However, a high system mass of these fuel cells remains a constraint. Hydrogen storage is a central challenge, and storage alternatives are investigated. To further improve the adoption of fuel cell based power sources for multirotor drones, operational and financial rewards must be well proven for realistic operations and relevant operating conditions.

Bidragsytere

Inaktiv cristin-person

Jørgen Apeland

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Diverse norske bedrifter og organisasjoner
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for maskin, bygg og materialteknologi ved Universitetet i Stavanger

Dimitrios Pavlou

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for maskin, bygg og materialteknologi ved Universitetet i Stavanger

Tor Henning Hemmingsen

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Tor Hemmingsen
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for maskin, bygg og materialteknologi ved Universitetet i Stavanger
1 - 3 av 3

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

2020 International Conference on Unmanned Aircraft Systems (ICUAS).

IEEE, .. 2020, IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers). Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1