Cristin-resultat-ID: 1859520
Sist endret: 14. desember 2020, 13:53
Resultat
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
2020

Proceedings of the Seventh ERME Topic Conference on Language in the Mathematics Classroom

Bidragsytere:
  • Jenni Ingram
  • Kirstin Erath
  • Frode Rønning
  • Alexander Schüler-Meyer og
  • Aurélie Chesnais

Utgiver/serie

Utgiver

European Society for Research in Mathematics Education
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Publiseringsår: 2020
Antall sider: 202
ISBN: 9788271512002

Klassifisering

Emneord

Matematikkdidaktikk

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Matematikk
- Fagområde: Realfag og teknologi

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Proceedings of the Seventh ERME Topic Conference on Language in the Mathematics Classroom

Bidragsytere

Jenni Ingram

  • Tilknyttet:
    Redaktør
    ved University of Oxford - Branch: Linacre College

Kirstin Erath

  • Tilknyttet:
    Redaktør
    ved Technische Universität Dortmund
Aktiv cristin-person

Frode Rønning

  • Tilknyttet:
    Redaktør
    ved Institutt for matematiske fag ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Alexander Schüler-Meyer

  • Tilknyttet:
    Redaktør
    ved Technische Universiteit Eindhoven

Aurélie Chesnais

  • Tilknyttet:
    Redaktør
    ved Université de Montpellier
1 - 5 av 5

Kapitler/Artikler Kapitler/Artikler

Language elements helping to see enlargement as a multiplicative situation.

Rønning, Frode. 2020, European Society for Research in Mathematics Education. NTNUVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Language in the Mathematics Classroom: An introduction to the papers and presentations within ETC 7.

Ingram, Jenni; Chesnais, Aurélie; Erath, Kirstin; Rønning, Frode; Schüler-Meyer, Alexander. 2020, European Society for Research in Mathematics Education. TU, TUE, UM, NTNU, UoO-BLCInnledning

Multilingual preservice teachers evaluating mathematical argumentation: Realised and potential learning opportunities.

Meaney, Tamsin Jillian; Rangnes, Toril Eskeland. 2020, European Society for Research in Mathematics Education. HVLVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Seeing enlargement as a multiplicative situation.

Rønning, Frode. 2020, European Society for Research in Mathematics Education. NTNUVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
1 - 4 av 4