Cristin-resultat-ID: 1879389
Sist endret: 1. februar 2021, 10:54
NVI-rapporteringsår: 2020
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2020

Malawian primary mathematics teachers views on teaching and learning

Bidragsytere:
  • Reidar Mosvold
  • Janne Fauskanger
  • Raymond Bjuland
  • Nina Helgevold
  • Arne Jakobsen og
  • Mercy Kazima

Bok

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2020
Sider: 120 - 123
ISBN:
  • 9780639835211

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Matematikk
- Fagområde: Realfag og teknologi

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Malawian primary mathematics teachers views on teaching and learning

Sammendrag

In this paper, Malawian primary teachers’ views on teaching and learning mathematics are explored by studying their written answers to specific questions. The findings indicate that the most prominent view of teaching is related to a process of imparting knowledge, whereas the most prominent view of learning is related to acquisition of knowledge. The teachers describe their work of teaching in terms of being an instructor, demonstrator, facilitator and motivator, and this work represents different phases following the pattern of presenting, observing and evaluating. The most pressing challenges of teaching are large classes, lack of resources and the mathematical content being difficult for learners.

Bidragsytere

Aktiv cristin-person

Reidar Mosvold

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk ved Universitetet i Stavanger

Janne Fauskanger

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk ved Universitetet i Stavanger

Raymond Bjuland

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk ved Universitetet i Stavanger

Nina Helgevold

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk ved Universitetet i Stavanger

Arne Jakobsen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk ved Universitetet i Stavanger
1 - 5 av 6 | Neste | Siste »

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

1 - 1 av 1