Cristin-resultat-ID: 1888941
Sist endret: 11. februar 2021, 15:43
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2021

Failure: Perspectives and prospects in marketing and consumption theory

Bidragsytere:
  • Dannie Kjeldgaard
  • Mikkel Nøjgaard
  • Matthias Bode
  • Frank Lindberg
  • Lena Mossberg og
  • Jacob Östberg

Tidsskrift

Marketing Theory
ISSN 1470-5931
e-ISSN 1741-301X
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2021
Publisert online: 2021
Trykket: 2021
Open Access

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Failure: Perspectives and prospects in marketing and consumption theory

Sammendrag

Failure is ubiquitous in popular and consumer culture. In this commentary, we interrogate discourses around failure and outline potential avenues of inquiry for the marketing and consumption theory disciplines. We begin by synthesizing how failure has hitherto been conceptualized in marketing theory. Then, we discuss how recent rethinking of failure in other disciplines can be meaningful for marketing thought, and propose a new agenda for marketing scholars for studying failure, that moves beyond studying failure as a primarily destructive phenomenon that arises predominantly in service encounters.

Bidragsytere

Dannie Kjeldgaard

  • Tilknyttet:
    Forfatter

Mikkel Nøjgaard

  • Tilknyttet:
    Forfatter

Matthias Bode

  • Tilknyttet:
    Forfatter
Aktiv cristin-person

Frank Lindberg

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Handelshøgskolen ved Nord universitet

Lena Mossberg

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Handelshøgskolen ved Nord universitet
1 - 5 av 6 | Neste | Siste »