Cristin-resultat-ID: 1934171
Sist endret: 21. januar 2022, 09:50
NVI-rapporteringsår: 2021
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2021

Effective mathematical communication in play-based activities: a case study of a Norwegian preschool

Bidragsytere:
  • Beate Nergård og
  • Kjersti Wæge

Tidsskrift

Nordisk matematikkdidaktikk
ISSN 1104-2176
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2021
Publisert online: 2021
Volum: 26
Hefte: 2
Sider: 47 - 66

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Pedagogiske fag

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Effective mathematical communication in play-based activities: a case study of a Norwegian preschool

Sammendrag

This article focuses on effective mathematical communication in preschool. Based on a qualitative case study of a Norwegian preschool, we explore how visual mediators, gestures and mathematical concepts support effective mathematical communication in play-based activities. The article shows how these modes, and the links between them, were crucial for establishing effective communication. Visual mediators, gestures and mathematical concepts functioned as means for making the focal projects and the contexts explicit in the conversations, and thus for communicating effectively.

Bidragsytere

Beate Nergård

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning

Kjersti Wæge

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Nasjonalt senter for matematikk i opplæringen ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 2 av 2