Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
1943446
Sist endret:
21. januar 2022, 14:00
NVI-rapporteringsår:
2021
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2021
Valuing the whole community: Children, schools and language
Bronwen Cohen
og
Wenche Rønning
Tidsskrift
Tidsskrift
Children & society
ISSN 0951-0605
e-ISSN 1099-0860
NVI-nivå 1
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2021
Publisert online: 2021
Open Access
Lenker
Lenker
original online (doi)
https://doi.org/10.1111/chso.12491
Institusjonsarkiv
hdl.handle.net/11250/2977257
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
Valuing the whole community: Children, schools and language
Sammendrag
What help is given to children in exploring linguistic and cultural diversity in their local communities? Drawing on a comparative study of Place- Based Learning (PBL) in three predominantly rural areas in Scotland, Norway and the USA, the article examines educational and cultural approaches to supporting indigenous and minority community languages. It offers examples of the potential these offer in contributing to children's personal language awareness and development and cultural learning, but finds that language and education policies are fragmented and failing in particular to take advantage of newer migrant languages as a tool for developing linguistic and intercultural skills.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Bronwen Cohen
Forfatter
ved The University of Edinburgh
Wenche Rønning
Forfatter
ved Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag ved Nord universitet
1
-
2
av
2