Cristin-resultat-ID: 1963001
Sist endret: 22. februar 2022, 11:12
NVI-rapporteringsår: 2021
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2021

“Have a nice day:)”: Social interactions with customer service chatbots.

Bidragsytere:
  • Stine Ordemann
  • Marita Skjuve
  • Asbjørn Følstad og
  • Cato Bjørkli

Bok

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2021
Sider: 53 - 61
ISBN:
  • 978-989-8704-26-9

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: IKT
- Fagområde: Realfag og teknologi

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

“Have a nice day:)”: Social interactions with customer service chatbots.

Sammendrag

The use of chatbots in customer service is increasingly widespread. Although research investigating how users experience such chatbots exists, few studies have looked at how users actually interact with customer service chatbots. We lack knowledge on whether users participate in social interactions similar to what one would expect from a human-human interaction, or if they display different communication tactics. We carried out a study in which we asked 16 participants to interact with two customer service chatbots. The dialogues were then analysed to understand whether and how the users participated in social interaction. The results showed that most of the participants interact with chatbots in ways that resemble social interaction with humans, using full sentences as opposed to keywords, first and second person pronouns, and polite remarks. This shows that even highly task-oriented chatbots, such as chatbots for customer service, elicit various social responses from users and raises the question regarding whether one should design for social interaction with chatbots for customer service.

Bidragsytere

Stine Ordemann

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Psykologisk institutt ved Universitetet i Oslo

Marita Skjuve

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Sustainable Communication Technologies ved SINTEF AS

Asbjørn Følstad

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Sustainable Communication Technologies ved SINTEF AS
Aktiv cristin-person

Cato Bjørkli

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Metode, arbeids-, kultur- og sosialpsyk ved Universitetet i Oslo
1 - 4 av 4

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Proceedings of the 19th International Conference: e-Society 2021.

Kommers, Piet; Isaías, Pedro. 2021, IADIS Press. UNSW, UTVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1