Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
1990473
Sist endret:
9. mai 2022, 14:37
NVI-rapporteringsår:
2022
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2022
The role of querying: Investigating subject-oriented meaning-making
Maren Omland
Sten Runar Ludvigsen
og
Kari Anne Rødnes
Tidsskrift
Tidsskrift
Learning, Culture and Social Interaction
ISSN 2210-6561
e-ISSN 2210-657X
NVI-nivå 1
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2022
Publisert online: 2022
Open Access
Lenker
Lenker
original online (doi)
https://doi.org/10.1016/j.lcsi.2021.100599
Institusjonsarkiv
hdl.handle.net/10852/99284
Importkilder
Importkilder
Scopus-ID: 2-s2.0-85123249976
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
The role of querying: Investigating subject-oriented meaning-making
Sammendrag
This study investigates how students in a 10th-grade class used querying in subject-oriented meaning-making. We combine thematic analysis of a video-recorded learning trajectory comprising eight lessons in social science, with interaction analyses of selected episodes. We investigate how querying may prove productive and we aim to identify teaching strategies that are conducive to such querying. The findings suggest that querying can lead to cognitively demanding coordination and enhance an evaluative epistemic stance. We found the use of a microblogging tool to be productive in facilitating querying by displaying contrasting ideas and mediating uptake in whole-class conversations. Strategies to obtain productive querying are related to the teacher's assignments and uptake of students' contributions, as well as the teacher allowing students space to explore.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Maren Omland
Forfatter
ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Oslo
Sten Runar Ludvigsen
Forfatter
ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Oslo
Kari Anne Rødnes
Forfatter
ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo
1
-
3
av
3