Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
1999715
Sist endret:
24. januar 2023, 14:25
NVI-rapporteringsår:
2022
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2022
Creating a Sense of Belonging: Enabling Transformative Learning Through Participatory Action Research in an Ubuntu Paradigm
Maren Seehawer
Sipho N. Nuntsu
Farasten Mashozhera
Abongile Ludwane
og
Margaret Speckman
Bok
Bok
The Palgrave Handbook of Learning for Transformation
ISBN:
978-3-030-84693-0
Utgiver
Palgrave Macmillan
NVI-nivå 2
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2022
Sider: 469 - 481
ISBN:
978-3-030-84693-0
Lenker
Lenker
original online (doi)
https://doi.org/10.1007/978-3-030-84694-7_26
ORIA
Søk i ORIA med 978-3-030-84693-0
Klassifisering
Klassifisering
Fagfelt (NPI)
Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
Creating a Sense of Belonging: Enabling Transformative Learning Through Participatory Action Research in an Ubuntu Paradigm
Sammendrag
Building on an understanding of transformation that derives from the Southern African paradigm of Ubuntu, we share four South African science teachers’ experiences with transformative learning through participatory action research (PAR). We first provide insights into the transformative learning process that involved a gradual shift from focusing on challenges to recognising teachers’ agency. Transforming the self thus enabled transforming our educational practices. Second, we discuss what facilitated the teachers’ transformative learning, focusing on the relational aspects of a collaborative research that allowed for interacting as “whole persons.” Deepening relations to others and deepening one’s knowledge became two sides of the same process: a shared quest towards shaping a common future by becoming more human though entering deeper into community with others.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Maren Seehawer
Forfatter
ved MF vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn
Sipho N. Nuntsu
Forfatter
ved Rhodes University
Farasten Mashozhera
Forfatter
ved Sør-Afrika
Abongile Ludwane
Forfatter
ved Sør-Afrika
Margaret Speckman
Forfatter
ved Sør-Afrika
1
-
5
av
5
Resultatet er en del av
Resultatet er en del av
The Palgrave Handbook of Learning for Transformation.
Nicolaides, Aliki; Eschenbacher, Sasika; Buergelt, Petra T.; Gilpin-Jackson, Yabome; Welch, Marguerite; Misawa, Mitsunori. 2022, Palgrave Macmillan.
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
1
-
1
av
1