Cristin-resultat-ID: 1999715
Sist endret: 24. januar 2023, 14:25
NVI-rapporteringsår: 2022
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2022

Creating a Sense of Belonging: Enabling Transformative Learning Through Participatory Action Research in an Ubuntu Paradigm

Bidragsytere:
  • Maren Seehawer
  • Sipho N. Nuntsu
  • Farasten Mashozhera
  • Abongile Ludwane og
  • Margaret Speckman

Bok

The Palgrave Handbook of Learning for Transformation
ISBN:
  • 978-3-030-84693-0

Utgiver

Palgrave Macmillan
NVI-nivå 2

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2022
Sider: 469 - 481
ISBN:
  • 978-3-030-84693-0

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Creating a Sense of Belonging: Enabling Transformative Learning Through Participatory Action Research in an Ubuntu Paradigm

Sammendrag

Building on an understanding of transformation that derives from the Southern African paradigm of Ubuntu, we share four South African science teachers’ experiences with transformative learning through participatory action research (PAR). We first provide insights into the transformative learning process that involved a gradual shift from focusing on challenges to recognising teachers’ agency. Transforming the self thus enabled transforming our educational practices. Second, we discuss what facilitated the teachers’ transformative learning, focusing on the relational aspects of a collaborative research that allowed for interacting as “whole persons.” Deepening relations to others and deepening one’s knowledge became two sides of the same process: a shared quest towards shaping a common future by becoming more human though entering deeper into community with others.

Bidragsytere

Maren Seehawer

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved MF vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn

Sipho N. Nuntsu

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Rhodes University

Farasten Mashozhera

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Sør-Afrika

Abongile Ludwane

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Sør-Afrika

Margaret Speckman

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Sør-Afrika
1 - 5 av 5

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

The Palgrave Handbook of Learning for Transformation.

Nicolaides, Aliki; Eschenbacher, Sasika; Buergelt, Petra T.; Gilpin-Jackson, Yabome; Welch, Marguerite; Misawa, Mitsunori. 2022, Palgrave Macmillan. Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1