Cristin-resultat-ID: 2007610
Sist endret: 4. mars 2022, 12:29
NVI-rapporteringsår: 2021
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2021

Researching representation of diversity in mathematics pedagogical texts: Methodological considerations

Bidragsytere:
  • Bjørn Smestad

Bok

Exploring new ways to connect: Proceedings of the Eleventh International Mathematics Education and Society Conference
ISBN:
  • 978-3-347-39882-5

Utgiver

International Mathematics Education and Society (MES)

Serie

Proceedings of the International Mathematics Education and Society Conference
ISSN 2077-9933
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2021
Volum: 11
Hefte: 2
Sider: 937 - 946
ISBN:
  • 978-3-347-39882-5

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Matematikk
- Fagområde: Realfag og teknologi

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Researching representation of diversity in mathematics pedagogical texts: Methodological considerations

Sammendrag

National exams in mathematics are important pedagogical texts which have been published annually for decades. They provide an interesting corpus for a project investigating the development of representation of diversity in mathematics tasks. Also, there are many reasons for including several diversity dimensions when researching diversity, e.g., gender, ethnicity, religion, functionality, sexuality, and class. Based on previous research on diversity in pedagogical texts, I discuss some of the methodological considerations that must be made when designing such a project.

Bidragsytere

Bjørn Smestad

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet
1 - 1 av 1

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

1 - 1 av 1