Cristin-resultat-ID: 2019811
Sist endret: 4. januar 2023, 11:17
NVI-rapporteringsår: 2022
Resultat
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
2022

Being an ethnic minority nursing student- A meta synthesis

Bidragsytere:
  • Berit Johannessen
  • Sylvi Monika Flateland
  • Kristin Haraldstad
  • Anne Valen -Sendstad Skisland og
  • Gudrun E. Rohde

Tidsskrift

Journal of Professional Nursing
ISSN 8755-7223
e-ISSN 1532-8481
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
Publiseringsår: 2022
Publisert online: 2022
Trykket: 2022
Volum: 40
Hefte: May-June
Sider: 111 - 121
Open Access

Importkilder

Scopus-ID: 2-s2.0-85128195937

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Being an ethnic minority nursing student- A meta synthesis

Sammendrag

Background Our society is characterized by a general globalization and has become more culturally diverse. This diversity is mirrored in nursing education. Purpose The purpose of the meta-synthesis is to identify and synthesize data from primary, qualitative studies of ethnic minority nursing students' experiences in a nursing program. Method Electronic databases, Medline, Embase, and CINAHL, were searched for studies published in English or Nordic languages from 1980 to February 2020. Results The search generated 1070 unique citations, of which 19 articles met the inclusion criteria. The included studies had a total sample size of 255 students, age range 19–50 years. The participants originated from Asia (65), Africa (53), South America (45), and Eastern Europe (17). Seventy-five students' origins were unknown. The meta-synthesis revealed that participants' experiences were characterized by four main themes: to understand and be understood; the importance of supportive relations; motivated but emotionally distressed; and conflicting cultural expectations. Conclusion Ethnic minority nursing students experienced challenges related to language, socialization, cultural awareness, and relations with educators and other students. To meet the students' needs and increase their graduation rates, educational institutions and supervisors should work to promote and facilitate their integration and provide a good learning environment.

Bidragsytere

Aktiv cristin-person

Berit Johannessen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for helse- og sykepleievitenskap ved Universitetet i Agder

Sylvi Monika Flateland

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for helse- og sykepleievitenskap ved Universitetet i Agder

Kristin Haraldstad

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for helse- og sykepleievitenskap ved Universitetet i Agder

Anne Valen-Senstad Skisland

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Anne Valen -Sendstad Skisland
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for helse- og sykepleievitenskap ved Universitetet i Agder

Gudrun Elin Rohde

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Gudrun E. Rohde
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for helse- og sykepleievitenskap ved Universitetet i Agder
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Forskningsenheten ved Sørlandet sykehus HF
1 - 5 av 5