Cristin-resultat-ID: 2024798
Sist endret: 16. mai 2022, 10:26
NVI-rapporteringsår: 2022
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2022

Nyutdannede yrkesfaglærere: Hvordan vurderer de studiet sammenlignet med andre lærerstudenter?

Bidragsytere:
  • Eli Smeplass

Bok

Å bygge broer: samarbeid på tvers i yrkesfag
ISBN:
  • 978-82-15-04925-0

Utgiver

Universitetsforlaget
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2022
Sider: 90 - 106
ISBN:
  • 978-82-15-04925-0

Klassifisering

Emneord

Nyutdannede lærere • Motivasjon • Yrkesfaglærerutdanning

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Nyutdannede yrkesfaglærere: Hvordan vurderer de studiet sammenlignet med andre lærerstudenter?

Sammendrag

Kapittelet er en samfunnsvitenskapelig orientert undersøkelse blant nyutdannede yrkesfaglærere fra bachelorutdanningen ved NTNU som viser hvordan de vurderer studiet sitt. Formålet er å studere et utvalg nyutdannede yrkesfaglæreres motivasjoner for å søke studiet sammenlignet med andre lærerstudenter for å kontekstualisere deres vurderinger av egen kompetanse ved slutten av sin studietid. Diskusjonen setter de utfordringene yrkesfaglærerstudentene fremhever inn i en større samfunnsmessig kontekst.

Bidragsytere

Aktiv cristin-person

Eli Smeplass

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 1 av 1

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Å bygge broer: samarbeid på tvers i yrkesfag .

Utvær, Britt Karin Støen; Morud, Elin Bø; Hansen, Kari; Rokkones, Klara; Firing, Kristian. 2022, Universitetsforlaget. NTNUVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1