Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
2024798
Sist endret:
16. mai 2022, 10:26
NVI-rapporteringsår:
2022
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2022
Nyutdannede yrkesfaglærere: Hvordan vurderer de studiet sammenlignet med andre lærerstudenter?
Eli Smeplass
Bok
Bok
Å bygge broer: samarbeid på tvers i yrkesfag
ISBN:
978-82-15-04925-0
Utgiver
Universitetsforlaget
NVI-nivå 1
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2022
Sider: 90 - 106
ISBN:
978-82-15-04925-0
Lenker
Lenker
ORIA
Søk i ORIA med 978-82-15-04925-0
Klassifisering
Klassifisering
Emneord
Nyutdannede lærere • Motivasjon • Yrkesfaglærerutdanning
Fagfelt (NPI)
Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap
Beskrivelse
Beskrivelse
Norsk, bokmål
Tittel
Nyutdannede yrkesfaglærere: Hvordan vurderer de studiet sammenlignet med andre lærerstudenter?
Sammendrag
Kapittelet er en samfunnsvitenskapelig orientert undersøkelse blant nyutdannede yrkesfaglærere fra bachelorutdanningen ved NTNU som viser hvordan de vurderer studiet sitt. Formålet er å studere et utvalg nyutdannede yrkesfaglæreres motivasjoner for å søke studiet sammenlignet med andre lærerstudenter for å kontekstualisere deres vurderinger av egen kompetanse ved slutten av sin studietid. Diskusjonen setter de utfordringene yrkesfaglærerstudentene fremhever inn i en større samfunnsmessig kontekst.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Eli Smeplass
Forfatter
ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1
-
1
av
1
Resultatet er en del av
Resultatet er en del av
Å bygge broer: samarbeid på tvers i yrkesfag .
Utvær, Britt Karin Støen; Morud, Elin Bø; Hansen, Kari; Rokkones, Klara; Firing, Kristian. 2022, Universitetsforlaget. NTNU
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
1
-
1
av
1