Cristin-resultat-ID: 2026131
Sist endret: 20. mai 2022, 22:30
NVI-rapporteringsår: 2022
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2022

Introduction: A comparative Network Analysis of Knowledge Use in Nordic Education Policies

Bidragsytere:
  • Kirsten Sivesind og
  • Berit Karseth

Bok

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2022
Sider: 1 - 31
ISBN:
  • 978-3-030-91959-7

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Introduction: A comparative Network Analysis of Knowledge Use in Nordic Education Policies

Sammendrag

This introductory chapter establishes the context, background, and importance of studying what counts as evidence and expertise in Nordic education policymaking. The chapter gives a short overview of the theories, methods, and research design for the joint study where 17 researchers from 6 countries (Denmark, Finland, Iceland, Norway, Sweden, and the US) collaborated. Key questions are: How do policymakers in five Nordic countries draw on domestic, regional, and international knowledge? How do they legitimize national school reform policy by referencing various types of knowledge? How do they authorize evidence in their attempt to propose reform agendas and issue school reforms in their respective countries? The chapter provides an overview of the book and summarizes each of the following chapters.

Bidragsytere

Kirsten Sivesind

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Oslo
Aktiv cristin-person

Berit Karseth

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Oslo
1 - 2 av 2

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Evidence and Expertise in Nordic Education Policy. A comparative Network Analysis.

Karseth, Berit; Sivesind, Kirsten; Steiner-Khamsi, Gita. 2022, Palgrave Macmillan. UIOVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1